Trening siłowy kobiet

Mimo, iż ostatnio bardzo zachęca się płeć piękną do korzystania ze stref ciężarowych, to kobiety unikają jak ognia przyjęcia do wiadomości faktu, że trening siłowy jest jak najbardziej dla nich wskazany. Wbrew zapewnieniom trenerów i trenerek, wciąż boją się, że zamienią się w wielkie, umięśnione kulturystki i utracą swoją kobiecość. Czy rzeczywiście?

Kobieta - Kulturystka

Może zacznę nie od przedstawienia korzyści z treningu siłowego, ale zacznę od drugiej strony. Co zrobić, by zacząć wyglądać tak?

kobiety kulturystki - trening siłowy

Źródło zdjęcia: generationiron.com

Po pierwsze: trenować bardzo, bardzo ciężko. Ogromnymi ciężarami, w specyficzny, bardzo kulturystyczny sposób. Po drugie: zacząć bardzo dużo jeść. Mięśnie do wzrostu potrzebują porządnego budulca, zwykłymi 3 tysiącami kalorii takiej muskulatury nie wyrobimy. Po trzecie: trenować i jeść tak przez lata. Po czwarte: by odsłonić te mięśnie - zejść do ekstremalnie niskiego poziomu tkanki tłuszczowej.

I po piąte, najważniejsze, bo akurat w tym wypadku bez punktu piątego, pozostałe 4 nie spowodują takiego wyglądu i przyrostu masy mięśniowej u kobiety: zacząć przyjmować “wspomagacze” - hormony (testosteron, hormon wzrostu, czasem insulina) oraz środki steroidowe, których nazwy pominę, bo nie są nam do niczego potrzebne. Jeśli nie sięgniecie po nie, to muszę Was rozczarować - trudno będzie Wam ewoluować w dużego, kulturystycznego konia 😉

Kobieta a trening siłowy

Sztangi i hantle są doskonałymi narzędziami z walce o piękną, proporcjonalną sylwetkę. Dlaczego kobiety powinny ćwiczyć z obciążeniem?

  • To właśnie mięśnie sprawiają, że nasza sylwetka nabiera właściwych kształtów i proporcji.
  • Im więcej tkanki mięśniowej, tym większe potrzeby energetyczne organizmu. Możemy więcej jeść i zostanie to wykorzystane w odpowiedni sposób, bez odkładania w postaci zupełnie nam niepotrzebnego sadełka. Tak, dobrze widzicie, im więcej mięśni, tym lepsze spalanie tkanki tłuszczowej, również podczas aerobów czy interwałów
  • Dzięki treningowi oporowemu nasza skóra zyskuje jędrność i sprężystość. Zapomnisz o pelikanach na rękach czy trzęsących się udach.
  • Trening siłowy przyspiesza nasz metabolizm!
  • Zwiększa się gęstość kości, co w przypadku kobiet ma wyjątkowe znaczenie, gdyż to właśnie płeć piękna jest szczególnie narażona na osteoporozę.
  • Podobnie jak w przypadku innych form ruchu, poprawiamy kondycję, wydolność, usprawniamy pracę serca.
  • Trening siłowy rewelacyjnie wpływa na nasze samopoczucie i pewność siebie. Przekraczając kolejne bariery i słabości, wzmacniamy pewność siebie. Stajemy się pewniejsze siebie i ma to przełożenie na inne aspekty życia, zarówno prywatne jak i zawodowe.

Comments are closed.